EN VÆRDIFULD SANG

– VIRKSOMHEDEN PRODUCERER – OG BLIVER – ET HIT

VÆRDIER SKAL UDLEVES OG EFTERLEVES
En go’ sangtekst skal være nærværende og komme fra hjertet, ellers gider ingen at lytte til den.

Det samme gør sig gældende for virksomhedens værdier. For medarbejderne kan det ofte være tomme ord, der flyver et sted oppe under loftet, og man kan hurtigt tænke: Hvad vedkommer det mig?

Værdierne skal ikke bare stå i personalehåndbogen eller hænge i virksomhedens reception.

Ved at bruge værdierne som et centralt led i en sangtekst til en god melodi – kan ordene bedre printe sig ind på nethinden og medarbejderen får en ”Aha- oplevelse”. Når værdierne bliver til følelser, der mærkes af den enkelte, styrkes muligheden for, at de smukke hensigter bliver til virkelige handlinger.

MERE END BLOT SMUKKE ORD
Workshoppen taler både til intellektet og følelserne, og lader deltagerens fantasi, kreativitet og stemme få frit løb. Først skal værdierne og indhold diskuteres, derefter skriver alle workshopdeltagerne teksten sammen med Ivan, og så skal sangen synges.

Der vil blive sunget på gangene efter workshoppen. Alle deltagere får en fælles oplevelse af hvad ordene betyder, og hvordan de kan leves.

EN VÆRDIFULD SANG

Varighed: 2-8 timer
Deltagere: 10-30
Hvor: Indendørs.
Medvirkende: Ivan Petersen
Formål: At opbygge og understøtte virksomhedens værdier og kultur.

KUNDERNE SIGER

”at komponere og synge sammen, om det der virkelig rør sig i os, virker ofte langt stærkere end 1000 overheads”

REFERENCER

ATP, Haderslev kommune, Comwell, Carl F, Adecco, Amcor Flexible, Børsen, Dansk Elforbund, 3F, Unibank, Hjemmehj. i Hinnerup, Dansk handicapcenter-ledere i Kbh, TDC
– og mange flere.